24 Ağustos 2014 Pazar

Tepeden Daha da Güzelmişsin İstanbul

İstanbul'un en çok neresini seviyorsun deseler karar veremem, düşünürüm, sıkılırım, bunalırım, terlerim. Annenin evlatları arasında seçim yapması gibi gelir bana hep. Çünkü İstanbullu olmak demek ya şehri bütünüyle sevmek, ya da bütünüyle nefret etmek demek. Ben birinci kategoridenim. Kontak kapattıracak kadar trafik olmadığı sürece sinirlenmeyen, vapurda kulağında müzikle keyif yapmaktan sıkılmayan, kalabalıktan asla dert yanmayan, şehri kendi haliyle seven biriyim. Kaotik, keşmekeş, bazen sıcağıyla iç kavuran, bazense soğuğuyla burun üşüten. Benim İstanbul'um bu işte.

20 küsür yıldır yaşadığım yere bir de tepeden bakayım dedim. Seabird Airlines'ın denizden kalkan uçağıyla yaklaşık 30 dakikalık İstanbul turu attım bugün. Binalar arasında yalnız kalmış Galata'mı, şehrin kalbinin attığı köprümü, 6 minareli Sultanahmet'imi, denizlerime konan martılarımı, yelkenlerimi bir de yukarıdan gördüm. Bu şehirde yaşayıp şikayet eden çarpılmalı dedim. Farklı ülkelerde gördüğüm farklı şehirlerden belki de en güzeli dedim. Ne olursa olsun burada ölmeliyim bile dedim.

Seabird Airlines, hem denizden havalanarak İstanbul turu yapma, hem de farklı lokasyonlara kolaylıkla gitme imkanı sunan bir hava yolu mu deniz yolu mu desem bilemediğim bir ulaşım şirketi. 

İstanbul terminali Haliç'te. Balat Parkı'nın içinden kalkıyor. Az önce saydığımdan çok daha fazla tarihi ve turistik yeri tepeden görmek gerçekten çok keyifli, çok güzel bir deneyimdi.

Bunun dışında Kocaeli, Bursa, Alaçatı, Bodrum, İzmir gibi yerlere de ulaşım imkanı sağlıyorlar. 

Ayrıntılı bilgi için; şuraya tıklayabilirsiniz.

*Seabird Airlines'a bu güzel deneyim için teşekkürler.

Son sözüm; bu şehre yeniden aşık olmak istiyorsanız çıkın bir de yukarıdan bakın. Şimdi biraz İstanbul manzarasıyla sizi baş başa bırakayım...






2 yorum:

  1. Yenikapi daki cafe bilmemne adini hatirlayamiyorum ama kime sorsan gosterir, tum istanbul beyoglu cihangir ayaklarinin altinda...

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;