19 Eylül 2013 Perşembe

Pilates Maceram

Evvelki sene bir anda bişey dürttü ve ne diyetisyen yardımı alarak, ne de sporla destekleyerek, bir anda diyete başladım. Okulum ve bu konularda süreklü araştırıp karıştırmam sağ olsun kendi beslenme düzenimi kendim belirledim. Yapı itibarıyla da listelere bağlı kalabilen, aç gezebilen bir insan olmadığım için; diyet yaparak değil de yaşam tarzı değiştirerek ve hiçbir besin değeri olmayan birtakım yiyeceklerden uzak durarak tam 27 kilo verdim, 9 ayda. Ayda ortalama 3-4 kilo ideal olduğundan, bu rakamı geçmemeye özen gösterdim. Çünkü haftada 5-6 kilo verdiren şok diyetler hem su ve kas kaybına, hem de bırakıldığı takdirde daha da fazla kilo almaya sebep oluyor.

Ne yediğimi içtiğimi yazmama gerek yok. Ama ne yemediğimi yazabilirim; pilav, makarna, fast food, paketli gıdalar, çikolata, alkol, margarin, hamur işi, gazlı içecekler ve meşrubatlardan uzak durdum. Tam buğday ekmeği tükettim. Ayrıca yıllardır bozmadığım Omega-3 takviyesi alma geleneğimi de sürdürdüm.

Tatlı krizlerini kuru meyvelerle ve 15 günde bir sütlü tatlıyla/dondurmayla yatıştırdım. Asıl sırrımı söylüyorum; kesinlikle aç kalmadım. Aç kalırsanız vücudunuz kıtlık hali varmış zanneder ve yediğiniz pek çok şeyi lipid olarak depolamaya başlar. O nedenle, insülin direncini kırmak, kan şekerini dengelemek için 2 saatte bir bir şeyler yedim. Yoğunluktan dolayı az uyuduğum için günüm uzun oluyor ve ortalama 8 öğün sığdırabiliyorum.

Yazıyı yazma sebebime gelirsek; hala sorular alıyorum, defalarca anlatmama rağmen, nasıl kilo verdin, nasıl koruyorsun diye. Aslına bakarsak diyeti, daha doğrusu düzenli beslenmeyi 4 ay önce farkına varmadan bıraktım. Bunda İstanbul'a gittiğimde beni bekleyen anne yemeklerinin etkisi büyük oldu. Şu anda korumak isteyeceğim kiloda değilim, bir 7-8 daha verirsem ideal indekse ulaşacağım. 

Yaz tatili, çeviri yaparak sabahladığım geceler ve özellikle bir kısmına iştirak edebildiğim Ramazan ayı düzenimi oldukça bozdu. Ramazan bittikten sonra da geceleri sahur yapıyormuş gibi acıkmaya başladım. Kendimi çok zor tuttum. Ama yasak listelerimi fast food haricinde tamamen kaldırdım. Kendimi kısıtlamamaya başladım. Fakat istesem de eskisi kadar yiyemediğimi fark ettim. Mide küçülmesi dedikleri şeyin epey bir doğruluk payı var. 

Yaz bitiminde Samsun'a 1 kilo eksik döndüm. Şoka girdim, nasıl ya dedim. Psikopat gibi devamlı tartılan biri değilim. 15 günde bir tartılırım ve ölçülerime bakıp not aldığım bir defterim var. 1 ay öncesine göre bel çevremde incelme olduğunu ve boyumun 1 cm civarı uzadığını, 1.75 m olduğunu fark ettim. Şimdi size tüm bunların sırrını söylüyorum: PİLATES.

Böyle diyince kendimi Ebru Şallı gibi hissettim ama cidden öyle. Tempoyu sevenlere göre bir spor değil pilates öncelikle onu söyleyeyim. Amiyane tabirle durduğunuz yerde ağzınıza ediyor. ''lan ben zıplamadım bile neden bacaklarımı açamıyorum'' diyorsunuz ertesi gün. Ama 1 hafta düzenli yapınca ağrı sızı kalmıyor.

Ben de yaz tatili boyunca haftada minimum 3 gün pilates yaptım. Hala da devam ediyorum. Ayrıca çıkabildiğim sabahlar koşuya çıktım. Zamanım yoksa evde lastik ve topla yapabilirim aslında ama biraz üşeniyorum başımda biri olmayınca. Bu arada pilates haricinde evde egzersiz arayanlar için Tracy Anderson'ın videolarını da tavsiye ederim. Mutlaka göz atın.

Pilatesin sonuçları ne mi oldu?

-Vücudu esnetiyor ve uzatıyor.

-Kesinlikle bölgesel kas yaptıran bir spor değil. Bir seansta tüm vücudu çalıştırmaya özen gösteriyorum.

-Duruşu düzeltiyor, dikleştiriyor.

-Dayanıklılığı artırıyor. Topuklu ayakkabıyla bile saatlerce ayakta durabiliyorum.

-Sırt, bel ağrılarını azaltıyor. Eskiden okulun yoğunluğundan dolayı 4 saat masadan kalkamadığım zamanlar olurdu ve sırtım, boynum çok ağrırdı. Şimdi daha da yoğun bir tempoda olmama rağmen hiçbirini yaşamıyorum.

Diyeceğim o ki, eğer herhangi bir sağlık probleminiz, omurga eğriliği, kas ve kemik hastalığı gibi bir sorununuz yoksa kesinlikle pilatesi öneririm. Dalga falan geçiyoruz bu arada ama Ebru Şallı'nın dvd'leri de cidden çok çok iyi. Salonda yaptırılan hareketlere çok benziyor zaten. Yabana atmayın :)

12 yorum:

  1. Pilates vucuda esneklik kazandiriyorsa skolyoz icin iyi olmaz mi aslinda

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. bu yıl sınava giriyorum ama kilomu düzenleyip biraz spor yapmak istiyorum daha önce platesi denedim bir buçuk saatimi alıyo ders çalışamıyorum bana kısa en fazla yarım saatlik bi video önerir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pilates olmadıysa tracy anderson'ın videolarını öneririm. işe yarıyor

      Sil
    2. yaklaşık 2 senedir pilates yapıyorum. Haftada 2 gün ve her biri 45 dakika. Benim için yeterli oluyor ama biraz daha kilo vermeye ve vücudu şekillendirmeye yönelik bir çalışma söz konusuysa haftada 3 ya da 4 gün de yapılabilir ancak antrenmanın 45 dakikadan fazla olmasına gerek yoktur ki buna ısınma da dahildir. Bütün hareketleri her seferinde yapmaya gerek yok. Birinde düz mekik çektinse başka bir gün çapraz yapabilirsin mesela. Hem sıkıcı olmaktan çıkar hem de sürekli farklı hareketler yapmak vücudunu da daha iyi çalıştırır.

      Sil
  4. Kuzenim 1.5 yil boyunca duzenli olarak aletli pilates yapti ve 11 sene once koyulan asla gecmez denen skolyoz teshisinin tamamen kalktigini ogrendi. Bende de durus bozuklugu vardi ciddi bel agrilari yasiyordum ben de basladim ve agrilarim buyuk oranda azaldi, durusum duzelmeye basladi. Haftada 2 ya da 3 gun yeterli oluyor. Fizigim muhtesem degil ama salondan cikarken kendimi Ebru Salli gibi hissediyorum. Psikolojik katkisi da cok buyuk. Yani pilatesi sevin, sevdirin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım cok eskiden yazmışsın ama umarım görür cevap verirsin. Ben 23 yaşındayım, benimde skolyozum var ve doktorlar asla gecmez dediler. Ancak sporla daha fazla eğriliğe engel olabileceğimi soylediklerinde pilatese başladım. Sormak istediğim kuzenin kaç yaşında? Ve 11 sene sonra mı geçti, yoksa 11 sene sonra tesadufen geçtiğini mi öğrendi?

      Sil
    2. Benim de kardesim 17 yasinda onunda skolyoz hastaligi var 45 dereceye kadarmis ama onun ki 5 derece yani cok az yalniz ilerlememesi icin korse takmasi lazimmis takiyorda ayrica yuzmede ilerlememesini sagliyor zaten belli yastan sonra artik ilerleme duruyormus ve erkeklerde cok cabuk ilerliyor ama kizlarda cok yavas ve fazla bi ilerleme olmuyor ama kesinlikle korse kullan yalniz bez olanlardan degil bizimkinde demir var baya ise yariyor

      Sil
  5. Bende bu araşar başlamayı düşünüyorum :)
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. evleninceye kadar hiç kilo problemim olmadı. Evlendikten sonra neden böyle kilo aldım anlayabilmiş değilim. Evlendikten sonra 9 kilo aldım sorun etmiyordum zaman geçireyim diye pilatese yazıldım sağlık raporu almak için gittiğim hastane ekg çekti ve doktor kilo vermelisin dedi. Tavsiyeleriniz tamda bana göe bende hiç aç kalabilen biri değilim :(

    YanıtlaSil
  7. 4 gündür pilates yapıyorum. Pilatesten sonra bir süre oturduktan sonra ayağa kalktığımda bacaklarım ağrıyor sanki kaslarım kasılıyormuş gibi ama sonra yürümeye başlayınca o ağrı geçiyor. Bu normal mi ve her gün pilates yapsam bir şey olur mu?

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;