23 Ağustos 2013 Cuma

Kadınların Futbolla İmtihanı

Futbol; ilgilenen kadın için boş zamanlarını doldurabileceği, hayatına heyecan katan bir spor dalı iken; ilgilenmeyen kadın içinse sevgilisini elinden almaya çalışan sarışın bir Rus gibidir.

Kadınların yüzde 90'ı futbolla pek hoşlaşmaz. (Ben yüzde 10'luk azınlıktanım. Neden, ne alaka bilmiyorum ama çocukluğumdan beri spor müsabakası seyretmek, tartışmak, fanatizm bana keyif veriyor.) Çoğu kadın maçlar yüzünden en sevdiği dizilerin tekrarlarını izlemek zorunda kalır, program yapar o gün maç olacağı tutar falan filan... Erkeklerde ise durum tam tersi olduğundan futbolu ilişkiye düşman, futbolcuları da kendilerine rakip görür çoğu zaman kadınlar. Fakat söz konusu futbol olunca erkekler feriştahı gelse tanımıyor. İzlemeye, hayatının merkezine futbolu koymaya devam ediyor. Sırf bu yüzden biten pek çok ilişki gördüm. Bir insana bir şeyi zorla sevdiremezsin, tamam. Ama durum buyken, savaşmak yerine adapte olmak için birtakım tüyolar:


-Uzaktan bakacağına, otur bir iki maç izlemeye çalış. Kim bilir, belki ısınırsın. Belki de 22 adamın 1 topa ilgi duyması o kadar da saçma değildir. Futboldan zevk alan çiftlerin uyumlarını kıskanarak izliyoruz hepimiz. Maçlarda, deplasmanlarda, playstationda her yerde beraberler.

-Bilinçsizce yorum yapma. Sırf futboldan çakıyormuş gibi gözükmek için sevgilinin takımı kaybettiğinde, ''amaan sen de, bu xxx'den adam olmaz ne tutuyorsun şunları'' tarzı laflar edip adamı kışkırtma.

-Fikstürden haberdar ol. Ya dolabının kapağına as, ya cep telefonundan aç bak, ya da yakın erkek arkadaşlarından yardım iste ama fikstürü mutlaka kontrol et. Hem böylece Fenerbahçe-Galatasaray maçının olduğu güne konser bileti ayarlamak gibi hatalar yapmazsın.

-Gereksiz açık sözlülük etme. Oturdunuz maça bakıyorsunuz. Çeneyi tutamayıp ''off bu Pique de ne yakışıklı adam ya'' gibi itiraflarda sakın bulunma. Aksi takdirde hem kıskanır, hem de maçları onunla vakit geçirmek için değil de iki eli yüzü düzgün adam görmek için izliyormuşsun gibi bir izlenime kapılır.

-Maç izlerken yanında oturmaya çalış. Adamı kaderine terk etmiş gibi çekip gitme. Ondan sonra senden uzaklaşır, teselliyi Messi'de bulur görürsün. Playstation-Lig Tv ile yaşar aşkını adam. O yüzden al kitabı tak müziği git salona. Meydanı Messi'ye bırakma.

Elimden geldiği kadar ufak tüyolar vermeye çalıştım. Yine de, hiçbir şeyi zorla olduramayız pek tabii. Sırf sevgilin için futbolla ilgilenmek zorunda değilsin. Ama sen yine de hiç denemeden, uzaktan bakarak futbola ön yargılı davranma derim. Bir dene bakalım, belki es kaza seversin... :)

2 yorum:

  1. Denedim olmuyor :( Rus o Rus :( Ama tavsiyeler baya iyi :D

    YanıtlaSil
  2. Tam olarak hay ağzına sağlık diyorum özelliklerde o ilgileniyormuş gibi yapan kızlar var ya onlar yüzünden bu önyargı hep kızlar futboldan anlamazmış hıh Bu arada blogunu yeni takip etmeye başladım ve azıcık geç olsada bu yazının altına yorum yazmam lazımdı

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;