3 Mart 2013 Pazar

Yoklukta Gideri Var: Mim

(Bilmeyenler için, mim nedir? bloggerların kendi kafasına göre uydurduğu soru cevap tarzında yazı kalıpları. Herkes mimleniyor, o hafta herkes birbiri hakkında bir şeyler öğrenmiş oluyor.)

Hakikaten bu blogger arkadaşlar sürekli oturdukları yerden mim uyduruyorlar galiba. Blog istatistiklerine bakarken sürekli mimlendiğimi görüyorum. Şu ara zamanım gereksiz dolu geçiyor. Bir sürü iş var, okul var. Kol gibi bir endokrinoloji var. Yazmaya çizmeye zaman olmadığı için yine birikmiş mimlere sığındım.

Öhm. Başlıyoruz.

1-En son kime yalan söyledin, neden?

Komşuya söyledim. Sabahın 9'unda kapıyı çaldı karı. Bizde tarçın var mıymış, lazımmış. Napacaksa pazar sabahı tarçını. Pek acil ihtiyaç değilmiş gibi geldi. Uykum açılmasın diye yok dedim tabii ki. Allah affetsin:(

2-Biz okumuyoruz farz et, kendine bir itirafta bulun.

Biraz daha su içmemeye devam edersen buharlaşarak geberip gideceksin votkaleymın.


3-Şu an istediğin işi mi yapıyorsun?

Öyle mayışlı falan bir işim yok. Alt yazı-kitap vs çevirisi yapıyorum ve birkaç yere yazı yazıyorum. Çeviriyi yapma sebebim İngilizce'yi unutmamak, yazı yazmak zaten başlı başına zevk. He bunlardan para kazanmak hoş mu, hoş tabii ki. Ama asıl mesleğim doktorluk olacak 3 yıl sonra ve inşallah şu okurken çektiğim sıkıntılara değer maddi ve manevi açıdan.

4-Mutlu musun?

Tabii ki. Mutsuz olmamı gerektiren bir şey olsa hiç üşenmem, olurum. Ama gayet tıkırında gidiyor hayat.


5-Keşke?

Keşke diyince bir bok olmuyor arkadaşlar. Demeyin.


6-Sence ideal eş nasıl olmalı?


Beşiktaşlı olacak bu biiir. İkincisi, statü olarak ne benden eksik ne benden fazla olacak. Hayata bakışım, değer yargılarım benzer olacak. Davul bile dengi dengine. Dengin olmayan insanla yaşadıklarından hiçbir hayır gelmez. Ben bunu bilir bunu söylerim. Ayrıca, eş olduğu kadar arkadaş da olacak. Bir de yalan söylemeyecek. Şimdilik bu kadar yeterli. Listeyi uzatırsam evde kalıcam :(


7-Nerede yaşıyorsun ve ömrünü nerede geçirmek istiyorsun?

İki şehirde yaşıyorum denebilir. Okul sebebiyle 3 yıldır Samsun'dayım ama aklım hep doğduğum, büyüdüğüm yer olan İstanbul'da. Senenin %60'ı burda, 40'ı orda geçiyor diyebilirim. Ömrümü de tabii ki İstanbul'da geçirmek istiyorum.


8-Seni en çok ne mutlu eder?

Sınavın güzel geçtiği, çevirilerin bittiği, ayfonun şarjının %100, kahvenin de önümde olduğu cuma akşamları. Bir de oturup uzun uzun film, spor, kitap vs muhabbeti yapabileceğim bir insanın varlığı.


9-Korkuların neler?

Gecenin körü denebilecek saatlerde kapımın çalınmasından acayip tırsarım. Zaten Samsun suç oranında Türkiye'de lider, tövbe yarabbim sen koru :( Bir de ölümdür en korktuğum şey. Bahtım kara bu konuda. Çok şükür çekirdek ailem sapasağlam duruyor ama sülaleden, eş dosttan bir sürü kişiyi kaybettim 2013'ün başından beri. Allah uzun ömürler versin herkese.


10-Hayatında en çok utandığın an?

Lisede tiyatrodayken ilk defa başrol oynayacağım an. Sahneye çıktığımda 3,5 atıyordum.

11-Kendinde en sevmediğin özellik?

Çok zor karar veriyorum. Suyu Erikli mi alsam Nestle mi diye bile düşünürüm yarım saat mal gibi. 

Sormadınız ama en sevdiğim özelliğim de; duygularıma kendimi kaptırmam mümkün olduğunca. Hayat devam ediyor mantığına dayanarak önüme bakarım. Bu yüzdendir ki şu yaşıma kadar bir kere bile depresyona girmedim, günlerce evden çıkmayıp nutellaya abandığım falan görülmemiştir. Yeter ki ölüm olmasın, gerisi hiçbir zaman insanın huzurundan, keyfinden önemli değil, diyerek yazıyı bitireyim. Ölüm de ölüm diye içinizi kararttıysam mazur görün. Öpüldünüz.

4 yorum:

  1. Unvtedeyken bende makale çevirisi falan yapardım millete çok faydasını gördüm..tıp ingilizce konusunda nankör textbook fln da okumazsan...kitap çevirisi ise ayrı bir zevktir bende yapmak isterdim gerçekten..

    YanıtlaSil
  2. Ay gece kapı çalması olayından ben de acayip korkuyorum ki normalde aşırı cesaretli bi insanımdır.. Ölüm deyince bile korkuyorum ben ama sen de en kötü mesleği seçmişsin ozaman yaa, çok ölüm duyma konusunda sıkıntı yaşayabilirsin malesef :/

    YanıtlaSil
  3. Ölümden korkmak, ölümü bilmemektir aslında.

    YanıtlaSil
  4. Senden bana bir tane lazım. Ben ddaha kendi meslegim olan ceviri zımbırtısının hazırlık bölümünde nasıl yapacagım nasıl olacak derken okul ve o helal olsun diyorum baska bişi demiiiirim canım.

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;