30 Aralık 2012 Pazar

Depresyon mudur Nedir Ben Bilemedim?

2012'nin son yazısı olacak bu. Bitse de kurtulsak artık şu yıldan. Şu birkaç gündür garibim. Hiçbir şeyden memnun olmak istemiyorum, insanlar isteklerime hayır dediği an kafalarını duvara sürtesim geliyor, arayıp ulaşamamaya, yazdığım şeye cevap beklemeye tahammül edemiyorum falan. ''Her şey benim istediğim gibi olacak'' gibi bencilce bir düşünceyi benimsedim benimseyeceğim yani. Belki de döngüden dolayıdır, ki büyük ihtimalle ondandır. Eskiden dalga geçerdim ''aeeeyy pms:(('' diye ıkınan kızlarla. Ama pms'İn belirtileri, yanınızda ne kadar insan varsa o kadar beliriyor. Yani sevgilin yoksa, yalnız yaşıyorsan ''amaan koyarım regline'' diyip kafayı vurup yatıyorsun, ama evinde senden başka insanlar varsa, seni düşünen, mutlu eden, üzerine titreyen biri varsa hayatında, onlardan çıkarmaya başlıyorsun hıncını.

Geçen hafta annem geldi. Yılbaşında yalnız olma, ben geleyim diye 1 ay önceden rezervasyonu yaptırdığı için ben istanbula gelemedim haliyle. Annemi de nasıl özlemişim, iyi oldu gelmesi. Evde giriş çıkışlardan öğünlere kadar her şey bir silkelenip kendine geldi valla. Ama annem buralı, yani Samsunlu olduğu için bizim akrabalarımız, halamlardan tutun da annemin teyzesiydi kuzeniydi onlara kadar herkes burada yaşıyor. Haliyle annem gelince ev Kabe'ye döndü. Bir akraba geliyor, o tam kalkacakken onun tanıdığı başka akraba geliyor, bu sefer kalkacak olan ''e ayıp olur az daha(en az 2 saat) oturayım'' diyor. Havar komşular havar! Aritmetik olarak artıyoruz anlayacağınız. Ben ki lise zamanlarında televizyon karşısında bile test çözebilmiş insanım, ama şu tıbba girdiğimden beri gürültüye tahammül edemiyorum. Konular o kadar sözel ki, müzik takmak da mümkün değil.  Gürültüyü bir yana bırak, tanıdığın insanlar gelince kıçını dönüp ''ben derse gidiyom'' diyemiyorsun. Şununla da iki laflayayım bununla da derken, piyuuv 2 saat geçmiş. Tezeği avuçlayan yine ben yine ben.

Bir de senenin en zor bloğundayız biz şu an. 11 ocakta sınavı var, o yetmiyormuş gibi 18'inde yarı final var. Bütün 1.dönemi 1 haftada yalayıp yutmam gerekecek. Düşündükçe afakanlar basıyor, kulaklarımdan duman çıkıyor, nasıl bir bokun içine düştük diyorum ama 2 yıldır kıvırıyorsam bu sene de kıvırırım ben yea diyerek özgüvenden taviz vermiyorum:(

İşin kötüsü, yeaa misafirler gitsin, çalışamıyorum diye ıkılıp sıkılınca sanki anneme ''niye geldin?'' diye mesaj veriyormuşum gibi oluyor ya. Halbuki alakası yok, bırak sınavımdan 10 gün önce gelmeyi, bir önceki gün gelse de annem o benim. Elbette gelecek. Benim sinirim misafirlere. Hayatında 4 gün üst üste camiye gitmemiş eleman, annemi 4 gündür görmeden duramıyor. Meryem Ana mı bu kadın ben anlamadım azizim.

Yani üzerimde bir bezginlik var anlayacağınız. Dersten sıkılıyorum, yatağa yatıp kitabı elime alıyorum, satır okuyamadan telefon kurcalarken uyuyakalıyorum falan. Canım hiçbir şey yemek istemiyor. Yüksek müzik/insan sesi duyunca çıldıracak gibi oluyorum. Dayanma eşiğim çok düşük bu ara. Ama yıl bitince bunların geçeceğine inanıyorum niyeyse.

Sömestra da gün sayıyorum zaten, 18'inin gecesi ordayım inşallah. Bir 3 hafta kaldı mı, gerisi yağ gibi gidiyor. 2 ay oldu Samsun'dan dışarı adımımı atamadım, onun için bunaldım galiba biraz. Herkes öyle ya da böyle evine gitti. Arkadaşlarımın çoğu Ankaralı zaten onlar 6 saate zırt diye gidiyor da, bizim her işimiz tantana yok havaş yok bilmem ne. Otur oturduğun yerde diyor iç sesim alttan alttan. Oturuyom ben de. Varam da ders çalışam bari....

4 yorum:

  1. Hepsi bu yılın bokluğu dediğin doğru. Buluttan nem kapar olduk kadın milleti olarak. Ama geçecek ben inandım sen de inan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ya. aslında saçma bile gelebilir ama o rakam 2 değil de 3 oldugunda daha güzel şeyler olacakmış gibi hissediyorum:)

      Sil
  2. Benim de annem gelcek götüm ciddi sıkıştı çünkü okul, staj, iş üçlüsünün arasına. :(((
    15'i gelse de tatile girsem dicem ama tatilde de tam zamanlı çalışcam allah belamı verdi resmen. :(((
    Allah bize güç kuvvet versin bence sonsuz kez votkam limonum. Ölmüşüz gömenimiz yok adeta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim allahtan tatil bos ya, istanbula gidince okulla da alakam kalmiyo cok sukur. Ama tatil gelsin valla artik su 20 gun bi gecsin:(

      Sil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;