13 Eylül 2012 Perşembe

En Sevdiğim Sosyal Medya Tripleri

Sosyal medya demek büyük ölçüde Twitter demek benim için. Hatta birçoğumuz için. Facebook artık biraz boşsal medya benim gözümde. Okuldan haber almak, yakın arkadaşlarımın fotoğraflarını kolaçan etmek ve yazı linki paylaşmak dışında fazla uğramıyorum.

Twitter'da 2 yılı aşkın süredir takılıyorum. İlk popüler olduğundan şimdiye kadar geçen süreçte insanlar, yazılanlar epey bir değişti. Evrim geçirdi resmen. Eskiden bizbize takılırdık, şimdi bot hesaplar, paralı takipçiler, kendini rt etmeler falan...

Neyse lafı fazla uzatmadan en sevdiğim, en çok güldüğüm twitter triplerine geleyim:

1-Övgü dolu mention'ı RT etmek: Bunu en çok ünlüler, bir de kitap falan yazanlar yapıyor. Hani ''canım çok güzelsin çuval bile yakışır:)))'' diye trollesen, onu rt edecek hatun. Azıcık kendinize saklayabilirsiniz bence ama yine de hesap sizin hesap tabii.

2-Bir şeyi tt yapmak için kasmak: Bunu özellikle taraftar gruplarında görüyorum. Ulan kalkın maça gidek desem kıçını kaldırmayacak adamlar twitterda bir örgütleniyor ki sorma. Hepsi birer Optik Başkan oluyor adeta. Bir de nasıl, neyle gaza geliyorlar çözemedim. Sabah bir kalkıyorsun tt'de ''DİŞİ ASLAN NAMUSTUR'' ''BEŞİKTAŞ TAKİP ZAMANI'' ''FENERBAHÇEM SEN ÇOK YAŞA'' falan görüyorsun. Bi' sakin olun beyler:(

3-Ebenin adını bile twitter'a sormak: Bu biraz bende de var ne yalan söyleyeyim. Google tuşu bir yerime kaçtı ya çünkü. Maç saat kaçta, şunun yeni sezonu ne zaman başlıyor, şu filmi izleyen var mı falan fistan derken sonuna kadar sömürürüm şu 10 bin küsür takipçiyi. Bir sonraki aşama ''millet annem akşama ne yemek yapmış la?'' falan olacak sanırım. Kendinizi kollayın.

4-İnsanların ilgi alanlarına saygı göstermemek: En çok da buna kılım. Her maç sonrası ''TAMAM KIZLAR ANLIYONUZ FUTBOLDAN TAMAM'' şeklinde atarlanan ince zekalı(!) arkadaşlarımız kesin oluyor timeline'da. He canım he, sen yatıp kalkıp su balesi izliyorsun çünkü. Biz ofsayt biliyoz diye varoşuz.

5-Kendi twitini favoriye almak: Şunu yapanlara ''sen nerenin çakalısın la?'' diye sorasım geliyor. Tuzaklarına da düşüyorum o ayrı, activity kısmında twitini gösterip rt'sini artıran çok. Yapmayın, alet olmayın şöyle çingeneliklere:(

6-Rt etmeyenlere sallamak: Bir ara herkes isyandaydı ''HE CANIM FAV'A AT, AMAN RT ETME ELİNE YAPIŞIR'' falan diye. Sanane ulan? SA NA NE? Hesap benim değil mi, ister favlarım, ister çerçevelettirip eve asarım. Belki o an insanlarla paylaşmak istemedim senin üç kuruşluk twitini, ona da mı sen karar veriyosun sizin köyde?

7-Takipçi alıp masum görünmeye çalışmak: Güzel kardeşim, 4 binken 44 bin olmuşsun bir de utanmadan ''yha bana tuzak kurdular, adımı lekelemeye çalışıyolar:s.S.s'' tribindesin. Canım benim kötü yola mı düşürdüler seni, kıyamam:( Hayır sen kimsin ki adını lekelesinler, parayla yapılan işi kim niye sana beleşe yapsın? Ayrıca inanmam için gidip tek tek blocklaması lazım. Emaaan onla mı uğraşıcam diyen kesin satın almıştır, ağzına vurun gitsin. Düzenbaz.

8-Bu hesaptan kişisel yazmıorum:S tribine girmek: Daha önce kurumsal mı yazıyordun canım? Sanki merkez bankasının twitter hesabını yönetiyor. Shapsi yhaa:)))

Benim aklıma gelenler bunlar. Varsa sizin de böyle gülüp geçtiğiniz şeyler, yazın da beraber gülelim:)

6 yorum:

  1. Twitter hesabını kişiye özel yapmak, kilitlemek:
    A salak kızım diyeceğim çünkü bunu daha çok kızlar yapıyor. O kullandığın şey twitter, facebook değil. Kimse senin yazdığın yazıları görmeyecekse git post-it kağıtlarına yaz yapıştır evinin duvarına daha çok tatmin eder.

    YanıtlaSil
  2. Takipçi satın alamayacak kadar fakir olupta, işi gücü bırakıp tek tek uğraşanlar. : Ne zaman takipçisi 15 bin takip ettiği de 15 bin olan, biri beni takip etse 0,001 saniye tebessüm ederim. Sen işi gücü bırak geri takip etsinler diye binlerce insanı takip et. Nasıl bi kendini tatmin metoduysa artık demekki.

    YanıtlaSil
  3. DM atmayın okumuyorum, okusam bile cevap vermiyorum!..

    Neyin kafasını yaşıyor bunlar çok merak ediyorum. Sıradan insanlarsınız işte. Küfür edesim var çok pis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumadığın insanı takip etmezsin değil mi? ilginç kafalar vesselam

      Sil
    2. Hayır yani, ne kullanıyorlarsa bilelim en azından onu yasaklatırız :/

      Sil
  4. ya süperr! :D

    kendi tivitini favoriye alan var mı ay ne komik bunu ilk defa duydum ama şu ilk birinci madde bende de birazcık var sanki öhö.

    hani zaten hiç övgü gelmiyor ama arada bi mesela senin az önceki tivitini rt edesim geldi sonra da etmedim bak :D

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;