20 Mart 2012 Salı

Zaten Dünyadaki Tek Erkek Senin Sevgilin

Kadın milleti olarak sahiplenmeyi severiz. Ne de olsa anne olma vasfı bize bahşedilmiş. Doğuştan bir anaçlık var hepimizde. Koruruz kollarız, sevdiğimizi paylaşmayı pek sevmeyiz.

Fakat bazı hemcinslerim bu sahiplenme olayını fazlasıyla abartıyor. Bu neden kaynaklanır? Partnerine güvenmemekten mi, yoksa az biraz özgüven eksikliğinden mi bilinmez...

Dün otobüse bindim, akbilimi de bastım arkalara doğru bakına bakına ilerliyorum. E etrafı da süzüyorum haliyle. Kızın birine takıldı gözüm. Allahım yanında oturan sevgilisine ani bir hareketle sarılmalar, paldır küldür öpüşmeler falan. Belediye otobüsünde? Ve benim gözümün içine içine bakarak. Ortam zaten sıkış tıkış, seninki başladı adamı sarıp sarmalamaya. Tam yeri tam zamanı canım şu hareketlerin evet. Sanki ben otobüse senin adamı tavlamaya bindim. Bütün yaşama amacım o. Hatta sırf biraz daha göreyim diye onunla aynı durakta ineceğim. İşte o hanfendi tam bu kafalardaydı.

Şimdi siz bunu nasıl yorumlarsınız?
1-Kızın sevgilisinin gözü çok mu dışarda? Daha önceden sabıkalı mı?
2-Ben mi şen dul görünümüne sahibim? İzdivaç'tan çıkmış eve dönüyor gibi bir halim mi var?
3-Kızın kendine hiç güveni mi yok?

Bence üçüncü maddede tam da üzerine bastım konunun. Bunun sebebi tamamen özgüven eksikliği. Sen erkek arkadaşını duygusal açıdan tatmin edemiyorsan, seninle ilgili bir sorunu olduğunda dinlemeyip sadece daha çok sarılmakla yetiniyorsan, her an ''ya başkasına giderse'' korkusuyla yaşamaya mahkumsun ömür boyu. Halbuki sevgilinin seninle mutlu olduğuna inansan, zor durumlarda bile anlayış göstersen bunlar olmayacak. ''Benim sevgilimin gözü benden başkasını görmez'' deyip çevireceksin kafanı cam tarafına. Böyle komik durumlara da düşmeyeceksin.

Kaldı ki sadece bu örnekteki kız değil, kadın milletinin çoğunda bu konu hastalığa dönüşmüş durumda. Sevgilisi ister Hugh Grant olsun, ister İbrahim Üzülmez. Sanki dünyada tek bir erkek kalmış, o da onun sevgilisiymiş gibi tavırlara giriyorlar. Yanındaki erkeklere günaydın desek adımızı kırıtığa çıkartıyorlar. Toptan herkesle selamı sabahı keselim o zaman. Evet canım evet, oldu..

Ben ne mi yaptım? Kendimi koca avcısı gibi hissettirmesine rağmen, hiçbir şey. Sadece kafamı çevirdim yoluma devam ettim. Binde kaç ihtimal bilmiyorum ama, umarım bu tip insanlar bu yazıyı okumuş ve hem kendine, hem de başta sevgilisi olmak üzere çevresindeki tüm insanlara daha fazla güvenmeyi öğrenmeye karar vermişlerdir...

4 yorum:

  1. :) valla onlardan o kadar çok ki, kendine güvenmeyen sevgilisine etrafındakilere nasıl güvensin...

    YanıtlaSil
  2. Bir ilişkinin uzun soluklu olabilmesi için anahtar kelime 'güven'. Gerçi günümüzde öyle haberler duyuyoruz ki insan öz anne-babasına dahi güvenme problemine düşebilir. Neyse sen yine de olumlu tarafından bak bu olaya. Hemcinsin muhtemelen : 'Aaaa şu gelene bak ne kadar da güzel aman sevgilim görmesin hemen onu bir şeylerle meşgul etmeliyim' diye düşünmüş olmalı! :)

    YanıtlaSil
  3. Özgüven eksikliği = Kıskançlık...

    Kötü bir hastalık tedavisi zor.

    YanıtlaSil
  4. Cidden hay ağzına sağlık...
    Sanki ilk gördüğümüz erkeğe saldırıcaz anacım.
    Bence bu durumdan o kızların sevgilileri de rahatsızdır.Çünkü bu durum sahiplenmenin ötesinde,manyaklık.

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;