23 Şubat 2012 Perşembe

Cumartesi-Soğuk-Evde

Başlamadan; ben bu yazıyı yazarken kulağımda bu vardı. Siz de onu dinleyerek okuyun bence.

Yine bir cumartesi. Hani o pazartesi sevimsizliğinden uzak, pazarın sahip olduğu hafta içi geliyor alarmından barındırmayan cumartesi.

Kalktım. 10.30 suları. Şu sıralar dersim derdim tasam olmadığı için bu kadar geç kalktım.

Perdelerimi açtım. Teyzemin elleriyle diktiği, el emeği göz nuru derler ya, 'heh işte ondan' perdelerimi. Sıcak güneş girdi evime bütün altın bozması rengiyle.

Yüzümü yıkadım. İstanbul'un suyundan daha temiz ama İstanbul'un suyu kadar tanıdık, bildik değil. Fazla klor kokulu, fazla beyaz. İstanbul'un kendisi gibi şeffaf olan suyu değil bu.

Sabah ritüellerim yok. Kahve içmezsem kendime gelememcilerden olmadım hiç. Söz konusu kahvaltıysa safkan Türk olurum. Çayım en demlisinden bardakta salınacak, zeytine biraz yağ, menemen acılı ama haftada bir bilemedin iki. Midemi seviyorum çünkü.

Gazete dergi okunacaksa, ki haftasonu=haftaiçi alınıp biriktirilen okumalıklar, öyle kahvaltı ederken göz ucuyla ziyan edilmez. Karnın tok mu, sırtın pek mi kontrol et; gazetelerini öyle al eline. Aheste aheste, erken kalkıp çalıştığın zamanlarda haberleri telefon uygulamalarından okuduğun günlerin acısını çıkarırcasına oku.

Haftasonu deyince aklına içki gelmeyen azınlık gruptanım. Pazar gündüz maç izlerken yuvarlamaya başlarız, maçı kazanırsak alemler bizim, kaybedersek evimizde paşa paşa içmeye devam ederiz kafasını sevemedim, sevemeyeceğim. Koşturacaksam da hafta içi, içeceksem de hafta içi olsun isterim; yoğun olmayı, aynı anda hem yorgun hem sarhoş yanpiri yanpiri yürümeyi severim.

Reel okumalıklar bittiyse sanal okumalıklara geçelim. Ama önce fon müziği. Fizy'nin yeni ara yüzünü lanetliyorum. Sık kullanılanlardan bile kaldırdım. Geç grooveshark'a, ''haftasonu'' playlistini aç. Kulağımda, umarım sizin de şu an dinliyor olduğunuz, My Home Ghost var.


'Cumartesi bilgisayarı' 6 adet kromdan yapılmış pencereden ibaret:

 1-hotmail(insanlar sana ne demiş bir göz at. ya da bloga yeni yorumlar gelmiş mi. en olmadı fırsat sitelerinde bugün alınmayacak neler var)

 2-twitter(bu gece gözle görülür unfollowlar yemiş miyiz, güzel timeline'ımı borçlu olduğum insanlar neler yazmış, bugünün adonislileri kimlermiş(!), yine kimler bibiem pin dağıtmış)

3-facebook(bghd fan sayfasına birileri gelmiş mi, okulun grubunda ne muhabbetler dönmüş, kimlerin doğum günüymüş)

4-blog-reader(bir genç kızın hisli defteri olmadan gün geçmez. genellikle lüzumsuz anlarda kapımı çalan ilhamı geri çevirmemek lazım. reader'dan da bugün kimler neler yazmış bakalım, vizyonumuzu genişletelim)

5-blog-2(nam-ı diğer sağlık sayfam. Yazabileceğim bir sürü şey var. Tonlarca semptom, bakım önerisi, diyet listesi vesaire. ama aralarından seçemediğim için bir haftadır yazı giremiyorum oraya. önerilerinizi bekleriz)

6-Grooveshark ile radyo eksen arası gidip gelmece. Dj ben olacaksam grooveshark, kendimi bir istasyonun eline bırakacaksam eksen.

Ve bu cumartesi de böylece geçip gidiyor. Saat şu an 20:08. Bütün entelektüellik dağılacak belki ama gidip beyaz ve renklileri ayırmak zorundayım. O yüzden anneniz yanınızdaysa kıymetini bilin. Bu da cumartesi mottosu, motto ne ya, sosyal mesajı olsun...

3 yorum:

  1. ancak bu kadar aynı pazarları yaşayabilir mişiz yalnız=) şarkıyıda çok sevdim ayrıca=)

    YanıtlaSil
  2. Cumartesiniz içimi açtı resmen. Şöyle ferah bir evde yalnız başıma bunları yapmayı öyle özledim ki...

    YanıtlaSil
  3. en kısa zamanda kendine koca bir günü ayırmalısın derim:)

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;