5 Ocak 2012 Perşembe

Anadolu'dan Okumak İçin Geldiğinize Emin misiniz?

Ben mi fazla boşverdim, insanlar mı mübalağa düşkünü olmuş anlamadım. Etrafımda samimi olduğum olmadığım çoğu insan öğrenci. Yurtta kalanı da var, ailesiyle kalanı da, tek başına ev geçindireni de. Çoğu bir abartma, bir dünyayı ben kurtarıyorum, büyük işler beceriyorum havasında. Yahu arkadaş, günde iki tabak bulaşık yıkıyorsun, bir tencere makarna yapıyorsun, ona da amma vıdı vıdı yaptın ha! Hayır gerçekten dediğin kadar meşgul, yoğun olsan nette twitterda şurda burda bunlardan yakınacak vaktin olmaz. Yanlış mıyım? Hem Fatmagül'den Feriha'ya her diziden haberin var, twitten faceden eksik kalmıyorsun; hem de ay çok yorgunum, çok meşgulüm, okul çok yoğun ohh yes bilmem ne. Kusura bakmayın ama bunların hepsi ego tatmini için yapılan şeyler. Sırf insanlar ''vay be ne mücadele veriyor'' desinler diye. Şu hayatta her şey ol da ne oldum delisi olma valla.

Bir de şu ara içerlediğim bir konu daha var. Ben şimdi İstanbul'dan buraya geldim ya, benim tam tersim olanlar, yani Anadolu'dan okumak için İstanbul'a göç edenler var. İnsanları geldiği yere göre kategorize etmek pek tarzım değil ama bütün arkadaşlarım İstanbul'da, onlardan duyuyorum anlatıyorlar. Anadolu'dan İstanbul'a göç eden kızlar gül goncası gibi açılıyorlar mübarek. Kendi memleketlerinde adeta birer ev kızı hepsi, ama İstanbul'a gelmişler ailelerinden paçayı sıyırmışlar ya; evlere erkek almalar, gece 4'lerde barlarda içip içip kusup, erkeklerin evlerinde sabahlamalar, küfürler, ağızda bir bozulmalar gırla gidiyormuş. Bütün hayatını büyük şehir görücem ben banane banane diye geçirmiş olmalılar ki şehre adım atar atmaz Taksim'in arka sokaklarında volta atmalar, yok efendim İstiklal'de sabahlamalar falan. Gerek yok arkadaşlar böyle hareketlere, kepazeliklere. İki bar gördük diye ağzınız burnunuz ayrı oynamasın çok rica ediyorum. Hiç hoş gözükmüyor dışarıdan. İşin kötüsü, anneniz babanız boğazından kısıp gönderiyor sizi kurtlar sofrasına, okuyacak adam olacak zannediyor. O kadar güveniyorlar ki eline erkek eli değmez benim kızımın, evden okula okuldan eve gidip geliyor bile diyorlardır. Haberleri yok sizin ev partilerinden içki içmekten milletin tuvaletinde kustuğunuzdan. Benim kendi kızım şu halde olsa ve ben bilmiyor olsam gerçekten kendimi enayinin daniskası ilan ederdim. İtü'leri odtü'leri bile kazansa yollamazdım şu devirde. Eğitim her şeyden önemli evet ama, şu küçücük Samsun'da bile benim evimin yan merdiveninde kızın biri gecenin 3'ünde bıçaklanıyorsa, İstanbul'da hobareey eller havaya diye gezinmek gerçekten büyük sorumsuzluk.

4 yorum:

  1. aa niye öyle diyorsun votkalimoncum...onlar özgür kızlar...aileleri de özgür kızlarımız var diyordur...kendi ayakları üstünde duran cinsten sanıyorlardır bilmiyorlardır ki çoktan dizlerinin üstünde süründüklerini...

    YanıtlaSil
  2. yaşa yaaa ben en yakınlarımda gördüm bunları kız evinde uslu erkek görmemiş hiç konuşmamış daha istanbula gitmiş sevgilisiyle aynı evde aynı yatakta ohh bu ne iyice çivisi çıktı dünyanın bunlar gibiler yüzünden ben bile istediğim yere gidemedim..

    YanıtlaSil
  3. buradaki görüşler epey muhafazakar olmuş. günümüzde sizin fikirlerinizi taşıyan bir erkek öküz, ayı vb.. gibi sıfatlarla yargılanıyor.

    durumu, canlı ekonomi olarak görün. hayat için :korkarak yaşamazsın ; ekonomi için :risk almazsan kazanamazsın vb. örnekler.

    bende aynı fikirleri taşıyorum kadınlar özgürlüklerini dilediğince yaşamalı. never alone :D

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;