29 Aralık 2011 Perşembe

Tumblr Hedesi

''Tumblr kızı'' diye bir şey var. Çok yaygın, herkesin dilinde. Bu laf ilk çıktığında ben de tumblr kullanıyordum. Yani hala kullanıyorum ama yazılarımı da oraya yazıyordum o zamanlar. Sonra bu tumblr kızı lafı çıktı. İnsanları kategorize etmeyin de bık bık bık konuştum bayağı. Lan dedim dur bi bakayım ben de şu dedikleri tiplere, aga hakikaten böyle bir kitle varmış ya. Hepsi birbirinin kopyası mübarek. Yanılmıyorsam hepsinin ortak özelliği şunlar;

-Yazılar fotoğraf ağırlıklı. Hatta yazıyı fotoğrafla zenginleştirmek yerine, bir fotoğraf seçip onun altına bir şeyler karalıyorsunuz.

-Fotoğrafları 4 kategoriye ayırdım kendimce; cam kenarına oturup derbeder bir halde sigara içen kız, afedersin kıçı başı yaymış don atlet meydanda yatak pozu veren kız, homoseksüel fotoğraflar(genellikle lezbiyen içerikli), arada bir de olsa kendi fotoğraflarınız. O da güzelseniz tabii, orada önemli olan genellikle yazılanlar değil gözükenler çünkü.

-Mutlaka bir sigara muhabbeti geçiyor. Yahu arkadaş amma meraklıymışınız tütün işlerine. Kültablası, izmarit, duman eksik olmuyor postlarında. Çok matah şey sanki. Üstelik buna özenenler genelde 18-19 yaşında gençlersiniz.

-Seksüel ögelere fazla önem veriyorsunuz. Niye? Çünkü insanlar ona tav oluyor. Aslında zekice. Fakat ucuz. Ne demişler; sex sells. İyi taktik yani, internetteki kitle pek seçilmiş olmadığından iki bacak bir popoya peşinden geliyorlar hemen.

-Muhabbetler genelde ''annem babam yine kavga etti, ben odada tek başıma ağlıyorum'' falan gibi cümlelerle acındırma üzerine kurulu. Küfür asla eksik olmuyor. ''ben büyüdüm, oldum'' imajı vermiyor arkadaşlar küfür. Şunu artık öğrenseniz çok güzel olacak. Tam tersi benim birçok erkek arkadaşım böyle galiz küfürler eden kızlara it kopuk gözüyle bakıyorlar. Tahmin edildiği kadar hoş bulunmuyor yani kusura bakmayın.

-Ha bir de şu var, sizin tumblrınızda seksi kız resimleri gören bir erkeğin ''vayy be bu kız tam benlik'' diye iç geçirdiğini falan zannetmiyorum. Tam tersine ayağa düşmüş görünüyorsunuz.

-Followers widget'ı en baş köşeye oturtulmuş durumda. Çünkü yazdıklarınızı kaç kişinin okuduğuna haddinden fazla önem veriyorsunuz. Bir yazının onlarca kere linkini paylaşmak bir süre sonra insanı bayıyor. Okuyucunun fazla ayağını alıştırmamak lazım bence, ki kendisi isteyip gelebilsin senin sayfana, sen ne zaman istersen değil.

-Ve son olarak da çoğunuz orada gözükmeye çalıştığınız gibi insanlar değilsiniz. Hele ki bazılarınızın sayfalarında sahtelik paçalarınızdan akıyor.

Bunlar benim kendime göre yaptığım tespitler. Ha tumblr'da çok iyi yazanları gördüm mü? Tabii ki gördüm. Onları Allah başımızdan eksik etmesin de, her gün girelim okuyalım haklarıdır. Ama bu bahsettiğim kitle bana hiç de samimi gelmiyor. Yani tumblr hazır tema sunmasa uğraşıp tasarım yaptırıp bir blog açmaya üşenecek insanlar. O yüzden fazla ciddiye almayın o kitleyi derim.

4 yorum:

  1. Sayfan cok güzelmis begendim ve hemen takibe aldim :)

    Eger sayfama ugramak istersen:
    buyumeyencocukk.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Hahahh cidden iyi olmuş. Ben de Tumblr kullanıcısıyım. Sadece sigara, seks içerikli olanları ben de anlamıyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. harika düşünüyor ve yorumluyorsun :)

    YanıtlaSil
  4. nasıl ya samsundamı öğrencisin. bende samsunda doğup büyüdüm ama istanbulda yaşıyorum. kıymalı pide, çiftlik caddesi dönercileri ve atakum ile 56 da gençliği çocukluğu geçmiş birisi olarak seni tumblr da ekledim.görüşmek üzere.

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;