12 Aralık 2011 Pazartesi

Televizyonun Ahı Gitmiş Vahı Kalmış Sayın Seyirciler

Televizyonu severim ben. Çocukluğumuz o kutuya bakarak geçti nihayetinde. Şu sıralar içeriği pek hoşuma gitmese de, televizyon evin içinde bir sestir, bir arkadaştır bana göre. Türk halkının da en büyük eğlencesi, zaman öldürücüsüdür.

Okuldur sınavlardır derken uzun süredir uzağım televizyondan. Hani ortaokul anketlerinde boş zamanlarınızı nasıl geçirirsiniz sorularına ''müzik dinlerim, kitap okurum, nette gezinirim'' gibi klişe cevaplar verilir, asla televizyon izlerim denmez ya; benim hayatım hakikaten öyle şu sıralar. Televizyonun kumandasını zor buldum öyle diyeyim yani.

Dizilere bir göz atayım dedim. Tee Öss'ye hazırlanırken dersaneden döndüğüm saatte başlayan Deniz Yıldızı vardı. Yemek yerken göz ucuyla bakardım. Hala devam ediyormuş. Dizi gençlik dizisiydi, ama şimdi fatmagülün öbgz'nin küçük sırların karışımı antipatik bir şey olmuş. Yani gereksiz uzatan senarist kurbanlarının arasına katılmış.

Yetenek Sizsiniz'e baktım. Çıkan 5 tipten 3'ü kaçık arkadaş! Adam gelmiş oraya, silifkenin yoğurdunu acapella söyleyerek tur atlayacağını zannediyor. Vallahi o herif akrabam olsa bir hafta sokağa çıkmam. Bu insanların ne tip sıkıntıları, nasıl bir kafa yapıları var, ne biçim bir inanmışlar da oraya gelmişler? bunları düşünmekten izleyemedim programı. Sergen desen ayrı bir olay zaten. Geçen sene Ali Taran vardı. Adam reklamcı, kafası bir ayrı çalışıyor, esprili de. Ona eyvallah. Ama Sergen ne abi? Tamam Beşiktaş'ta oynarken canımız ciğerimizdi ama futbol ve atyarışından başka bir şeyden anladığını zannetmiyorum. Oraya gelen her yarışmacı da top sektirmediğine göre Sergen'in orada ne işi var? Televizyon çakalı Acun'a yakıştıramadım bu yanlış seçimi. Hani şirketine akrabalarını döşeyenler vardır ya, onlara dönmüş iyice. Ben olsam o kadar dans eden, jimnastik yapan yarışmacı varken oraya danstan anlayan birini koyardım.

Hülya Avşar'ın da müzikten öyle ahım şahım anladığını düşünmüyorum ama o kadın bir renk katıyor programa. Kameranın istediğini vermeyi biliyor. O iyi yani orda. Lazım o programa.

Şimdi bir de asıl sevmediğim insanı, Acun'u eleştirirsem ''öhhh artık yapımcıyı da mı beğenmiyorsun?'' dersiniz diye ona bir şey demiyorum. Espri yeteneği yok, aksanı berbat falan ama acayip güzel format seçiyor adam. Ne yapsa izletiyor. Show'u ayakta tutuyor tek başına. Helal yani.

Sonra Bir Çocuk Sevdim diye bir şey gördüm. Bak bunu daha önce hiç duymamıştım. Twitter'da da lafı edilmiyor demek ki pek matah bir şey değil önyargısıyla izlemeye başladım. Abbaaav o ne la öyle? Dizide 3 kız 3 erkek var ya mesela, herkes birbirine yazılmış arkadaş. Kimin eli kimin cebi durumları yani. Çocuk, kızı görüp beğeniyor, telefon numarasını veriyor. Kız ağırdan satıyor falan. Şimdi siz de benim yerimde olsanız ''he tamam kızın gönlü yok'' dersiniz değil mi? Bunlar aynı günün akşamı birlikte oldular lan. Vayynasını dedim. Yalancı dünya. Ahlak namus kalmamış piii! Tamam bildim bileli yatak sahnesi var dizilerde ama tanıştığı gün yatanı da ilk defa gördüm. Ben epey kopukmuşum galiba dizi ortamlarından.

Ya bir de farkına vardığım bir şey var, önce fatmagül sonra iffet. Tecavüz hadisesini fazla mı malzeme ettiler ne? Hiç hoş değil bu durum. Şimdi 26 tane soysuzun tecavüz ettiği kızı düşünsenize televizyonu her açtığında yaşadıkları gelmez mi aklına? İnsan yaşamı bütün şeffaflığıyla aktarılıyor ve bu benim hiç hoşuma gitmiyor. Tamam Türk halkı sever öyle tecavüzdü kavgaydı, reyting getirisi var diye bunları yayınlamak ne kadar etik bilinmez. Ben yüzyıl 21 de olsa, 35 de olsa mahremiyetin korunması taraftarıyım.

Yani zevkime göre izleyecek hiçbir şey bulamadım. Yine kaldık ntv spora, lig tv'ye. Diziler bu halde olunca gel de maç seyretme, açar özetleri izlerim, hem de iki eli yüzü düzgün adam görürüm gözüm gönlüm açılır. Ay lev fitbol!


3 yorum:

  1. Güzel bir kalemin var, yeni denk geldim.. Takip etme arzusundayım :)

    YanıtlaSil
  2. Tamam Türk halkı sever öyle tecavüzdü kavgaydı, reyting getirisi var diye bunları yayınlamak ne kadar etik bilinmez. Ben yüzyıl 21 de olsa, 35 de olsa mahremiyetin korunması taraftarıyım. sizin bu yorumunuza ben de katılıyorum .gerçi hiç bir ulusal tv de belgesel göremiyom kanal yöneticileri düşmüşler reyting derdine. onlar için önemli olan maddiyat olunca tvlerde böle

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;