25 Kasım 2011 Cuma

Sanat Bu Kadar Ucuz Olmamalı

24 kasım akşamı, öğretmenler günü sebebiyle sahne alan Don Kişot balesine gittim. Devlet opera ve balesini takip ederim sürekli. Türkiye'de 7 ilde olması ve bunlardan birinin de Samsun olması beni çok mutlu ediyor. Üstelik fiyatları da cüzi, kaçırmamak için sebep yok yani!

Biletleri 3,5 liradan aldık. Fiyatını utandıracak derecede, gerçekten çok çok güzeldi. 2 saatten fazla sahnede kaldılar, yaklaşık 25 kişilik bir ekip. Çeşit çeşit kıyafetler, onda birini yapmaya üşeneceğim figürler, aylarca çalışılmıştı belli. Ortada büyük bir emek vardı yani. Sonunda da ayakta alkışladık zaten. Gel gelelim, böylesine emek verilmiş, sanatçıların nefes nefese kaldığı, sahneye terlerinin tek tek damlayacak kadar efor sarfettikleri bir görsel şölen 3,5 lira gibi komik bir rakama oynuyor. 3,5 lira benim sırf okula giderken ulaşıma verdiğim para mesela. Her gün kaç katını harcıyoruz bu paranın. Yani devlet opera ve bale sanatçıları bildiğiniz karın tokluğuna oynuyorlar. Ben o kadar provalar yapıp, o dolambaçlı kostümleri giysem ve karşıma gelen seyircinin çoğu beni sırf ucuz diye izlese, içimden oynamak gelmez. Onların içinde artık ne büyük bir sanat aşkı varsa bunu hiç izleyiciye yansıtmıyorlar.

Hazmedemediğim bir nokta da şu ki, Cem Yılmaz'lar Ata Demirer'ler bir pantolon bir siyah tişört giyip, ne prova ne dekor ne bişey demeden kişi başı ortalama 100 liraya çıkıyorlar sahneye. Bu iş için aldıkları bir eğitim de yok. Ve ne bir alın teri, ne bir nefes nefese kalmak ne de bir şey. Sırf konuşarak, bir bale sanatçısının hayatı boyunca kazanabileceği parayı kazanıyorlar neredeyse. Yaptıkları işe saygım var, ben de gösterilerine gidip gülüp eğlenen, deşarj olan insanlardanım fakat bunun adı sanat değil. Ve sanat adını sonuna kadar hak eden bir gösterinin bu fiyatın bilmem kaçta birine bilet satıp oynaması gerçekten üzücü. Sanat bu kadar ucuz olmamalı.

Don Kişot balesi başka şehirlere geldi mi gelecek mi bilmiyorum. Ama araştırın öğrenin ve bulursanız mutlaka gidin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;