4 Kasım 2011 Cuma

Asla Düşmek İstemediğim Durumlar

Hepimiz yaşıyoruz bir şekilde. ''Bunu yapacağıma ölürüm daha iyi'' diyoruz kimi zaman ama yine de hayat devam ediyor ne yaparsak yapalım... Oturdum düşündüm, hayattan soğutan, düşüncesinin bile insanın içini kımıl kımıl yapan durumlar var bunu fark ettim. Asla düşmek istemediğim durumlar..

-Ayrılık konuşması yapan taraf olmak: Oyy bu en beterlerinden biri mesela. Şimdi pata küte ayrılsan arkanda kırılmış bir insan bırakacaksın. Ama paşam kırılmasın diye de ‘’sen daha iyilerine layıksın’’ gibi klişeler patlatamam kimse kusura bakmasın. Hem niye benden iyilerine layıkmış lan? İçinde bu kadar mantık hatasını bir arada barındıran laf duymadım hayatımda. Hadi ordan. Öyle ‘’Ada ben ayrılmak istiyorum’’ gibilerinden öküzlük de yapılmaz, ayıp. Hatırlıyorum da dolmaları ağzına tıkmıştı kızın filmde sığır! Biri bana dese ancak o kadar sinirlenirdim. I-ıh bu da olmadı. Valla ayrılma biçimini bulamamak yüzünden ayrılamam lan ben.


-Sınıf geçmek için öğretmenden kanaat dilenen öğrenci olmak: Bu kadarını değil de, bir değişik versiyonunu yaşadım bunun. X dersim 4 geliyordu, annem lisede zorla yollayıp 5 yapmasını istetmişti. Abi benden iyi mi tanıyacan hocayı? Yapmadı işte zaten biliyordum yapmayacağını. Boş yere ağız kokusunu çektik adamın. Hayır, bi de ben eminim ya, hem zaten 4 gelse nolur umrumda mı sanki. Adamın ağzından çıkacak iki hayır'a bakıyorum. Mırın kırın ettiği andan basıp gidecem. Ama bi pozlara girdi falan. Yok efendim sen niye çalışmadın? Yok bütün dersler 5 de X niye 4? Cevap belli, çünkü X dersi. Sevmiyorum abi sizin uyduruk dersinizi. (dersin sözel olduğunu az buçuk anlamışınızdır artık) Tabi bunları söyledikten sonra 4’ümü 3 yapmadığına dua ettim oturup. Yani diyeceğim şu, senin sıradan lise hocası, anam yıl sonu kanaat dönemlerinde bir heybetleniyor ki sorma. Kendini Kanuni, öğretmenler odasını da saray falan zannediyor garibim. Halbuki hayalleri Feriha terk ama bilmiyor. Not istedik diye de anamızı ağlatmana gerek yok yani. Vereceksen tamam de, vermeyeceksen yok de. Uzatıyor da uzatıyor. +ııhh hocam şeey? –ney? +ya hani, yıl sonu falan, sözlü hani?? -ee nolmuş? (ulan anlasana mal herif) +ya ders 4 geliyo 5 yapacaksan yaparım de, yapmayacaksan bana eyvallah hocut! (tabi bu son cümleyi kurduğuma hiçbirimiz inanmadık) Yani sevgili hocalar, (anne sen de okuyosan dinle bak sözümü) eğer notu verecekseniz verin. Vermeye niyetiniz yoksa kimseyi kıvrandırıp basur etmeyin. Sinire strese gerek yok anam. Hadi öptüm.



-Ayın sonunda dolması gereken Adsl kotasını ay başında doldurmak: Ahanda ben şu an tam bu durumdayım sayın seyirciler. Vah benim Eyystanbul’daki sınırsız internetim, vah benim başım! Burada tek ben kullanıyorum gerek yok sınırsıza diye artüzlük yapıp 4 gb bağlattım da, 4 de çocuklara bile yetmiyodur yani. Şu an bildiğin paket aşımından yiyorum. TTnet de maşallah paketi geçtin mi üçlü beşli giydiriyor. Neredeyse paketin kadar ek fiyat ödüyorsun. Hayır şimdi duyan da torrent falan abandım zanneder. Valla bi facebook twitter blog mail, bi de gazeteler falan ya. Youtube’dan videoları bile indiriyorum, tekrar tekrar izliyorum. Hayatımda yapmadığım tasarrufu şu internette yapmaya başladım. Bir sayfa açıcam mesela, ‘’şimdi bunda şu kadar resim olsa, cookieler falan toplasan 10 mb anca’’ falan gibi memur hesaplarına giriştim iyice. (yazar burada babasına sesleniyor, babaağ ben müsrif değilim babağğ)

-Başarılının yanındaki başarısız olmak: Mesela sen sınavı öyle böyle değil batırmışsın, ama yanındaki ‘’çok kolaydı yeaa, sınav iyiydi yeaa’’ diye geziyor. Amaniiinn! Çok fena. Şeytan diyor ki dök suratına porçözü.
Bu durumda şeytanı dinleyeceksin aga, bozuk atacaksın sonuna kadar. Hayır, sınavın kötü geçmesine mi üzüleyim senin yanında gerizekalı muamelesi gördüğüme mi? İki ucu b.klu değnek afedersin. Bu durumlarda devreye empati giriyor. Çatlasan da patlasan da o empatiyi denen mübareği kuracaksın abi. İnsanın halinden anlamak lazım, sırf bu mevzular yüzünden arkadaşlığı biteni gördüm ben.

Daha aklıma bir sürü durum geliyor ama en berbatları bunlar bence. Aman Allah korusun hepimizi:P Var mı sizin aklınıza gelen bu gibi durumlar?

1 yorum:

  1. ayrılan taraf olmak harbiden istemem hiç bir zman.her şeyi geçtim ilerde pişmanlık duymak istemem bu yuzden :s

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;