6 Kasım 2011 Pazar

Bugün Bayram, Akşam 6'dan Sonra Gelmeyin Çocuklar

Bugüün bayraaağğm erken kalkın çıcıklaaar diye bi' giriş yapamıcam çünkü eminim bi' dünyanız yapmıştır benim yerime. O yüzden yazıyı akşam yazayım dedim. Öncelikle hepinizin bayramı kutlu mutlu olsun. (bunu da toplu mesajdan saymazsınız di mi la?)

Ben bayramı seyranı severim. Hatta Ramazan'ı da çok severim. Çünkü birleştirici, bütünleştirici etkisi büyük. Normal zamanda burun kıvırdığın, ayağının geri geri gittiği insanlara bile sırf bayram seyran diye gidiyorsun, herkes birbirini görüyor kaynaşıyor falan. Güzel, hoş şeyler bunlar. Ailemin en kalabalık hallerini bayramlarda görüyorum ben çünkü.

Kurban Bayramı deyince artık aklımıza bir camiiden, bir mezarlıktan çok kavurma, harçlık, tatil geliyor. E bunda kimsenin suçu yok. Nerede o eski bayramlar geyiğine girmeye de gerek yok zaten benim eski bayramım da böyleydi yani.

Biz bugün çıktık gezdik gezdik durduk. Kavurmaları pilavları baklavaları yedik yedik geldik eve. Anam kimseye de hayır diyemiyorsun ki, akraba kişisi çöp verse reddetsen 'aa ölümü öp allah aşkına' ısrarları başlıyor. O anda vicdan muhakemesi yapıyorsun, 500 kalorilik baklava mı yoksa Fikriye teyzenin ölüsü mü? Tövbe estafurullah diyerek hüpletiyorsun baklavaları. Akraba milleti ilginç abi. Sen bin kilo da olsan süzülmüş oluyorsun, bir tepsi börek de yesen hiçbir şey yememiş sayıyorlar. İyiler hoşlar bonkörler de onları yakmak için sen mi tepinecen sporda be Fikriye teyzem?

Akşam eve geldik, alllaaah bir ağırlık çökmüüüş... Hem kapı kapı gezmekten yorgunluk, hem de yemek yemekten patlayacaz artık. Çay kusabilirim her an hatta. Tabii eve gelince 'ay misafir gelir mi acep' hesabını yemişim dedim çektim aşurtmenleri. Geçtim maçın karşısına (maç demişken Allah boyunu devirsin Beşiktaş kanser olacam lan senin yüzünden). Çayı kahveyi aldım falan, Beşiktaş da atmış dakika 4'ten golü ohh bi keyifliyim ki.. (mal gibi seviniyorum tabi ikinci yarıda gördük günümüzü) ÇAT! Kapı çaldı. Evde gerilim dolu dakikalar! Hani kapıdaki elinde çiçek çikolatayla Hugh Jackman olsa 'amaan şimdi kim çıkaracak eşofmanı hadi canım yarın bekleriz kavurma da bitti' deyip yollıcam adamı. Ama tepende anan baban olunca o işler öyle olmuyor. Git o embesil topuzunu boz, ruj neyin sür tekrardan, şık ayakkabıları giy derken valla 2-3 kilo vermişimdir. Ama hareketten değil, beyin aktivitesinden. Nasıl bir savaş veriyorum içimden anlatamam. Neyse misafir iyidir güzeldir de, şu bayram ziyaretlerine akşam 6'dan sonra izin verilmemesi lazım ya. hatta akşam ezanından sonra gelmeyin be gülüm... Bütün salaşlığımızla yayılıyoruz, gelen en çok sevdiğim insan bile olsa küfür edesim geliyor. Üzgünüm, bayram seviyoruz dediysek de 7/24 misafir bekleyecek kadar da sevmiyoruz yani.

Ama yine de bayram iyidir bayram güzeldir, hele ki hava kararana kadar el öpmeler bitip evlere çekiliniyorsa daha güzeldir. Unuttum sanmayın, kavurma en güzeldir.

Hepinize iyi bayramlar efem!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;