22 Eylül 2011 Perşembe

Bir Genç Kızın Pegasus'la İmtihanı

Sinirden çatlıcam da patlıcam. Sabah dönüyorum Samsun'a. Okul başlıyor pazartesi falans yani. 06.10'da uçağım var. Pegasus uğursuzuyla gidicem. Zaten 3 ay üzerine evden ayrılmanın verdiği huzursuzluk var üzerimde, bir de valizin kilosunu tutturma olayı çıktı. Ben gelirken 2 valizle geldim, otobüsle geldiğim için tıka basa doldurdum ne varsa. Otobüsleri o yüzden seviyorum, koli falan bile verebiliyorsun. Ama uçak? Eyvallah 12 saatlik yolu 2 saatte getiriyor da, sinir stres diz boyu arkadaş!

Ben aslında yine otobüsle dönecektim, hatta o yüzden rahat rahat alışveriş yaptım bütün yaz. Kitap giyim parfüm vesaire fütursuzca doldurdum. Zaten uçak seyahatini de hiç sevmem. Güvenlikten geçerken 2-3 kere donuna kadar çıkar giy falan meşakkatli işler sinirimi bozuyor. Ama teyzem dönüşe 10 gün kala İstanbul'a tatile gelince işler değişti. Yaşı gereği uzun otobüs seyahatlerine dayanamıyor, uçakla dönmek istedi. E haklı da kendine göre sağlık her şeyden önemli. Ama ben planlarımı otobüs üzerinden yaptığım için uçağın 15 kg sınırlaması yüzünden biraz mağdurum şu an. Evet aynen öyle, mağdurum da mağdurum yağğni.

Büyükçe bir valiz almıştım İstanbul'dan bu yaz. Ama çekçekli valizlerin maşallahı olduğundan, darası bile 2 kilo çekiyor arkadaş! İndik mi 13 e?

Özene bezene yerleştirdim her şeyimi. Tatatataaam! 32 kilo. Çokzel dimi? Haydi bakalım boşaltıyoruz. Teyzemin hakkından çalarım diye düşündüm, ama maşallah o da öyle bir alışveriş yapmış ki koskoca bir koli dolusu eşyayı kargoya vermesine rağmen valizi 13 kilo. Yani ben hala mağdurum.

Başladım çıkarmaya. Allahtan 1 ay sonra kurban var da gelicem buraya 10 günlük. Çok sevdiğim eşyalarımın dışında ne varsa çıkardım, ayakkabı çanta hatta deodorant falan bile. Şu an öyle gerizekalı bir bavulum var ki görseniz bi yerlerinizle gülersiniz. İçinde 6 tane pantolon var ama 4 tane bluz var falan. 1 ay sonra gelip doldurur otobüse giderim kafasıyla bıraktım her şeyi. Ağırlığa göre valiz yaptım resmen. ''Bu Converse 1.100 çekti, yok ağır bırak! Bu çanta 3 kilo mu lan hahaayt kıçımın kenarı, bırak bırak at gitsin'' gibi saçma salak işlere giriştik. (bu arada converse de 1 kilo 100 gram çeker mi ya, bence fazla yani allahın plastik ayakkabısı için, neyse..)

Sahafa gidip bissürü kitap doldurmuştum negzel, babam sen gittikten sonra kargoyla yollarım sözü verdi, onları da bıraktım. Yani çıkara çıkara bir hal oldum. Valizim kusuyor resmen. Hatta saçmalayıp ''bu kalem gereksiz yea, bunu da bırak'' falan diyordum demin. Ulan kalemin ağırlığından ne olur gören de altın kaplama zanneder.

Neyse teyzemle ikimizin toplam 31 kiloya indi. Evet bu sayı şu anki durumumuzun bokluğunu simgeliyor sanırım. Artık 1 kiloyu da check in yaparken adama cilve mi yaparız naparız halledicez bi şekilde:P Şimdi diyeceksiniz ver 3-5 lira gitsin fazladan. Ama uyuz oluyorum abi bu kadar az kilo hak tanımalarına. Madem ek bagaj hakkı alınıyor, o zaman onu 15 in üzerine ekleyip beleş versenize! Paradan gözünüz dönmüş gözünüz, biraz kolaylık yapsanız ölürsünüz. İnat ettim, iki valiz o 30 kiloyu geçmeyecek! Geçerse de orasını babam düşünsün:P

Öyle yani, ben hala gereksiz bulduklarımı boşaltmaya devam ediyorum. O kadar gereksiz şey çıktı ki kendimi bile gereksiz hissetmeye başladım o derece. Bu yazıyı da içimi dökeyim diye yazdım. Buraya yazmasam birine patlayacaktım sonra gider ayak kırgınlık olmasın şimdi diye bari yazayım dedim. Sabaha da bişey kalmadı zaten (zaman da istemeyince amma çabuk geçiyor), toplanmaya devam edeyim siz bunu okurken. İyi yolculuklar dileyin bana, gidince check in yaparım ehe öhe:)

4 yorum:

  1. pis herifler. ben de thy ile antalya'ya uçtum 135 lira verdim. içime oturmuştu :)

    YanıtlaSil
  2. soyguncu bunlar soyguncu! (böyle de çok bi emekli memur tabiri oldu:))

    YanıtlaSil
  3. sag salim getirsinler yeter inan!
    2009'da samsonite bavulumu kırdı pegasus, bi de utanmadan 3te 1i fiyatı söyleyip bunun ederi bu kadar dedi.. Davalık olduk :) Geçen sene bitti dava cok sukur kazandım! :) Ama artık tamamen psikolojik ne zaman o bavul bandının basına geçsem, bu sefer nolacak acaba diye bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
  4. vay be ben yine boş yere söyleniyorum desene:) bana öyle bişey yapsalar blogda twitterda her yerde çemkirir dururum:)

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;