31 Ağustos 2011 Çarşamba

Popi güzel şey, ama fazlası zarar

Uzak tutun onu benden, ne olur. Hayatımın hiçbir aşamasında bulunmasın, benimle konuşmasın, beni de suni arkadaşlarından biri sanmasın. Kim mi o? Hani şu, herkesle iyi geçinen, telefon rehberi +500 olan, Facebook'unda +1000 kişi ekli olan, kendini aşırı sosyal zanneden ama bir o kadar asosyal; etrafını çok kalabalık zanneden ama bir o kadar da yalnız insan. İşte bunu benden uzak tut Allah'ım ne olur.. Umuyorum ki beni de etrafındaki kuklalarından biri sanmıyordur, onunla yakın arkadaş olmak için onun sinyalini almayı beklediğimi zannetmiyordur.

O hiçbir zaman okulda sokakta kantinde yalnız dolaşmaz. Çevresinde hep birileri vardır. İnsanları bir madde gibi görür, ne kadar kişiye günaydın dersem o kadar sevilirim kafasındadır. Kantincinin, temizlik görevlisinin bile hatrını sorar o, onlar bile adını bilsin ister. Tostu hazır olduğunda adıyla çağrılmak ister koskoca kantinde. Niye? Çünkü insanlar ''oo bu kızı da herkes tanıyor'' desin diye.(Kız diyorum çünkü benim gördüklerim genelde kızdı şimdiye kadar ama erkek de vardır eminim. Unisex bir hastalık bu.)


O bütün sosyal aktivitelere katılır. Hiçbirinden eksik kalmaz. Binicilik, dağcılık, keman, yüzme, tenis, voleybol.. Ne kadar kursa gidersem o kadar kar diye düşünür. Ama hepsine yetmeye çalışıtığından birinden bile verim alamaz. Gittiği her yerde, katıldığı tüm organizasyonlarda bol bol fotoğraf çektirir. Hatta fotoğraf derdine düşmekten eğlenemez bile. Hayatı akışına bırakamaz, hep durdurmak, makinenin deklanşörüne basıp sabitlemek ister. Sonra aynı açıdan çekilmiş 1500 tane fotoğrafını facebook profiline yerleştirir, her gün birini profil fotoğrafı yapar. İnsanlara sergiler. Etrafındakileri öyle güzel efsunlamıştır ki, insanlar xxx bir foto koysa da beğensek diye pusuya yatıp beklemektedir. Her fotoğrafı +50 like'dır onun. Halbuki hiç de güzel değildir..

Tüm kongrelere gitmek ister, gideyim de belki üst dönemlerle tanışırım çevrem genişler zihniyetindedir. Tanışır da.. Listesinde 3 üst dönemden kişileri, mezunları bulundurmayı başarmıştır. Tüm sivil toplum örgütlerine üye olur, öğrenci birliklerinden eksik kalmaz. Bunların hiçbiri insanlara veya kendine fayda sağlamak, bir şeyler öğrenmek değildir. Amaç sadece ''ben de xxx üyesiyim'' demek, yeni insanlar tanımaktır. Lösemili çocuklara yardım için çalışır ama yardım umrunda bile değildir. Umrunda olan sadece standların başında fotoğraf çektirip koymak, başka fakültelerden çevre edinmektir. Ve de insanlara ''aa bak xxx şurada gönüllüymüş'' dedirtebilmek.

O da müzik dinler, kitap okur, film izler. Ama hiçbirini zevk almak için yapmaz. Amacı sadece kalabalık arkadaş grubunda muhabbete yabancı kalmamaktır. Biri ona ''aa şu kız ps i love you'daki Denise'e benzemiyor mu?'' diye sorduğunda, ''ımm ben onu izlemedim bilemicem'' diye rencide olmamaktır. Bu ona göre küçük düşmektir. Her muhabbete bir köşesinden katılmalı, her konu hakkında fikir yürütmelidir o. Dinlediği müzikleri anasayfasında en çok paylaşılan videolardan seçer, kitapları hep kitapçıların bestseller raflarından alır. Gişe hasılatına göre film seçer, evde izleyeceği filmleri ise imdb'nin en çok izlenen 250 film listesinin başlarından seçer. Ama asla okuduğu bir kitapta kendine ait bir şeyler bulamaz, bir film karakterini kendine benzetemez. Ve her şeyden önemlisi de izlediklerini, okuduklarını kimseye öneremez. Çünkü herkes çoktan izlemiştir, çünkü izlediği şeyler hep en popüler yapıtlar arasından seçilmiştir.



O her tanıştığı kişiyi Facebook'tan ekler, hemen telefon numarasını ister, internet üzerinden ya da mesajlaşarak muhabbeti ilerletir. Yani ayda yılda bir görme şansı olan bir insanla bile ilişkisini bir adım öteye taşımak, onu çevresinde gezen böceklerden biri haline getirmek ister.


Ayda bir listesindeki herkese ''canım naber napıyosun'' diye sms atar; mesaj paketi olmasa bu asla yapmayacağı bir şeydir. Mesajlarını hep ''tamam ama arayı açmayalım, görüşelim özledim'' diye bitirir.



Fakat bu şaşaalı gözüken hayatının sürüyle eksileri, deforme olmuş yanları vardır.
Herkese mesaj atabilir ama arayıp saatlerce içini dökebileceği kimsesi yoktur. Çünkü etrafında o kadar insan vardır ki hiçbiriyle yakınlaşmaya fırsatı olmamıştır. Onun için 1 tane nitelikli arkadaş değil, çok arkadaş önemlidir, niteliksiz olsalar bile.
Oturup saatlerce bir kitaba gömülemez, bunun onu asosyalleştirdiğini düşünür. Onun için sosyallik demek, gezmek, kursa gitmek, fotoğraf çekmektir çünkü.
Yatağına uzanıp saatlerce düşünemez, bu onun için zaman kaybıdır. Zaten iki dakika kafasını dinlemeye kalksa, mutlaka mesaj attıklarından biri geri döner ona. Telefonu titrer hep titrer..

İşte böyledir o. Herkese yetmeye çalışmaktan kendine kalamaz. Düşünmekten, hissetmekten yoksundur. Kardeşim diyebileceği kadar yakını yoktur hayatında. Sahte yakın arkadaşları da sürekli değişir. Onun nasıl biri olduğunu, gücü nasıl sevdiğini fark eden gider; onun gibi popüler olmak isteyen gelir. O bir çiçektir, etrafındakiler de böcek. Hepsi bir anda gelir; ama aradığını bulamayanlar geri döner. O ise hep aynı yerde sayar durur. Ne bir adım ileri, ne bir adım geri.. Kişiliğini geliştirmek adına tek bir hamle bile yapamaz. Hayatı bir döngüden ibarettir. Kendi içindekileri yaşayamaz..

Şimdi ona soruyorum; herkes tarafından tanındın, kantinciler adını zikretti, tüm kurslarda sen birinci geldin.. Noldu be kızım? Şimdi daha mı çok insan'sın?

7 yorum:

  1. yardırmışsın yine cerenimo (: yürü be !

    YanıtlaSil
  2. içimden geçenlerin kibar ve daha az kapsamlı halini yansıtmışsın helal :)
    90'dan sonrası ümit vaadetmiyor derdim sen istisna çıkmışsın aralarından

    YanıtlaSil
  3. ben de içimden ona küfürler ediyorum ama buraya yazmayayım dedim:) çok teşekkür ettim!

    YanıtlaSil
  4. bi de kendisine uyuz olanlara 'ya canım ne diyim herkesin kendi düşüncesi yaaaniiii' tripleri yok mu?!! bal gibi uyuz oluyosun işte biliyorum!

    YanıtlaSil
  5. aynen, belli etmemeye çalıştıkları bile gayet belli oluyor

    YanıtlaSil
  6. O kadar cok var ki boyle tipler 7-8. siniflardan ust donemdekileri ornek alarak alt yapi olusturuyolar kendilerine lise de kendilerini asiyolar alt donemlerimdeki tipleri dusundum de o kadar guzel anlatmissin kii helaall

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;