6 Eylül 2011 Salı

Şu Sıralar İfrit Eden İnsan Tipleri

-Toplu taşımada müziğini deli gibi son ses açıp tekno dinleyenler. Yahu arkadaş illa fullemek mi zorundasın şu sesi? Tamam ben de yüksek sesle dinlerim ama ortalık yerde dikkat ederim. Hatta yeni kulaklık aldığımda evde ses kontrol yaparım dışarı çok çığırıyor mu diye. Hayır kendi müziğimden bir halt anlamıyorum onunkini dinlemekten.

-Sanki her gün ayrı bir ihaleye giriyormuşçasına önemli telefon görüşmeleri yaptığını zannedip böğüre böğüre konuşan komşular. Uykumun en güzel yerinde ''Fikri, gelirken çekiç de getir'' gibi saçma salak muhabbetlerle uyanmaktan bıktım.

-Misafirliğe gidince senin akıl etmeni beklemeden ''e kızımız da bi ucundan tutsun'' bakışı fırlatan teyze-amcalar. Ama genelde teyzeler. Hayır bi de ''durun ben de yardım edeyim diyince o ''yok canım sen otur'' yavşaklığı yok mu.. Besbelli istiyorsun işte taşımamı, e iyi tamam oturayım desem ''bak bak bi ucundan tutmaz'' diye arkamdan dedikodumu yapacaksın biliyorum.


-Sabahın köründe kahvaltıya çağıran arkadaşlar. Yahu arkadaş sevmedim sevemedim şu dışarıda yapılan kahvaltıları. Şimdi tatil günü işsiz güçsüzlükten kalkıyorsun 12'de 1 'de; adam seni hadi kalk kahvaltıya diye 11 'de sokağa dikmeye çalışıyor. Yani 11 aslında çok erken değil gibi gözüküyor ama, kalkıcaksın giyiniceksin cart curt derken en az 9 da kalkman lazım. tatil günü? ooldu canım. Sonra belli zar zor uyanmışsın gözler şiş falan. Uykulu gözlere döşeyeceksin kapatıcıyı kalemi, gözler sulana sulana. Of yazarken bile içim garip oldu..
Bir de cimrilik olarak almayın ama, ben dışarıda kahvaltı edip domates peynire 1 kıç kadar çaya 15 lira vermeyi sevmiyorum arkadaş.. Kazıklanıp dönüyorum her seferinde, daha da mutsuz oluyorum. Yani lafın gelişi o ki, beni kahvaltıya çağırmayın.



-Apartmanda seni görmediği halde ''ay ben geçen seni gördüm selam vereden geçtin'' diye annene şikayet edip egosunu tatmin eden karılar. Söylesene teyzem ne geçti eline şimdi, git kocan yalvarsın sana o okşasın egonu, benden ne istiyorsun be kadın?

-Pazardaki satıcılar var bir de. Geçen minibüsteyim eve dönüyorum, teyzemden telefon ''bi domates alsana gelirken'' ben de daldım semt pazarına. napayım marketten daha yakındı. ama diyorum ki hemen girişte vardır zaten ilk gördüğüm domatesi alır çıkarım.  Böyle emin adımlarla ilerliyorum. (pazarda da ne kadar kuğul olacaksam artık) tezgahtarlarla göz göze geliyoruz falan, anam hepsi de işi gücü bırakmış milleti seyrediyor. Gidin marullarınızı falan sulayın ne bileyim, teyzemlerin altın gününe çevirmişler ortamı. Espriler şakalar falan gırla.. Neyse en sonunda buldum tezgahı, yarım kilo domates dedim. Seçme falan da yok adam ne verse kabulum alıp gidicem paşa paşa. Ben pazarcıları çetinceviz bilirdim. Anam seninki tutturdu mu yok kendin seç diye. yok kardeşim diyorum ver 3-5 bişey acelem var. Ayy yok bari bi tane keseyim tadına bak diyor. Ya istemiyorum, hayır domates sever bir insan olsam ''amaan e hadi ver'' diyip yicem de zorla mı yiyeyim? Bir ısrar kıyamettir gitti mübarek. Adamda sanki Alamanyadan oğlu gelmişcesine gereksiz bir canayakınlık. Şurda ağız tadıyla alışveriş yaptırtmadı. Vallahi daha uzak diye yürümeye üşendiğim markete gitseydim, ne güzel kasiyerli kasiyerli ohh. İbret oldu bundan sonra kolay kolay hiçbir şeye üşenmem. Domates de biraz olmamış çıkmış bu arada, adam boşuna demedi kendin seç diye. Öyle trip atarsan eve çürük çarıklarla yollarlar votkacım.

-Otobüse biniyorsun, baktın akbil boşalmış. Önce o makine bağıra çağıra bi rezil ediyor zaten seni ''yetersiz bakiyeeeaaaeeöööh'' diye. Makinenin o tribini de hiç anlamam.? Sürekli bakiyem full gezeceksem otobüse binmem zaten. Atlar 2 dolmuş yaparım efil efil oohhh. Haydi akbilin boş, para çıkartıcaksın, arkanda 10 metre kuyruk var, insanlar nasıl aceleci, açıp cüzdanını para çıkarmana izin vermiyorlar.


Böyle işte. Bu post kalsın böyle, sinir oldukça eklemeye devam edicem.

Sizin de sevmediğiniz tipler vardır benim gibi; yazın da birlikte sinirlenelim:)

4 yorum:

  1. iş yerindeki atarlılar var bak burda.hasta zihniyetlerini her gün gezmeye çıkarıp zorla buraya getiriyorlar.keyfi yerindeyse bi şakalar falan kırk yıllık ahbap sanki oluveriyo kendi kendine ne hikmetse.aradan iki sn geçiyo bi celallenmeler falan?!! o dosya ne den eksik bu evrak nerde!!! çıktılar ne oldu? asıl sana ne oldu lan.2 sn önce can ciğerdin ya şizofren.bundan sonrasında sıfatında meymenet kalmamış ne ararsın gerisinden misali küfretmek serbes...bende tip çooook.yazsam günler yetmez.familyaları kategorilere ayırmaya gerek yok aslında.özetle ifritin egosu olmuş tutmuş....

    YanıtlaSil
  2. ben henüz iş hayatına atılmadım anlayamıyorum pek ama haklısın gibi, doğrudur yani:)

    YanıtlaSil
  3. Sonunda yalnız olmadığımı gördüm. Bu tiplerle çok karşılaştım, nedense hep kendime çekiyorum bu tipleri. Sosyal hayatta biraz pasifim ne yazık ki ve bu kişiler kendilerini pasif tiplerin yanında üstün görüyorlar çünkü onlar yanlarında bulunan arkadaşlarından daha çok ilgi çekiyorlar. Ben geçmişte insanları pek tanımadığım için tecrubesizdim ve hep bu tarz kişilerle yakın arkadaş oluyordum çünkü yalarında kendimi kabul edilmiş hissediyordum(bahsettiğim yer okul ortamı). Şuan daha tecrubeliyim ve bu tarz kişilerle aynı ortamda bulunursam arama mesafe koyacağım.

    Bu kişiler eğlencelidir yanlarında iyi vakit geçirebilirsiniz ama "sürekli ön planda olmak için boş boş konuşmalar yapan" şahıslar beni deli ediyor artık, kompleksli ve özünde özgüvensiz yapmacık insanlarla aynı ortamda bulunmak, arkadaş olmak İSTEMİYORUM!

    YanıtlaSil
  4. Yukarıdaki yorumum "Popi güzel şey, ama fazlası zarar" başlıklı yazıya aittir. Kusura bakmayın yanlışlıkla buraya göndermişim.

    YanıtlaSil

Hay ağzına sağlık dedi ve ekledi;